Skitur - Nordfjellet 08.03.08 (Kristen Ryeng og Kai Ruben Høgden)

Side | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Starten på oppstigningen mellom Sjursnestinden og Glimtinden. Grøttsundet med Ullstind bak til venstre. Sandelva renner ned bekkedalen litt til høyre i bildet.
Litt kronglete og kuppert i starten, men etter 300 høydemeter er man ute av skogen. Her jobber Kai Ruben seg gjennom krattet.
Steikende sol, skyfri himmel og en svak trekk bakfra. Faktisk medvind opp mot toppen.
Sjursnestinden til venstre. Vår trase svinger opp mot høyre mot Glimfjellet og videre mot Nordfjellet.
Kai Ruben følger tidligere spor som leder mot toppen.
Glimfjellet. Herfra svinger traseen til venstre langs ryggen mot Nordfjellet. Flott terreng å gå i.
Utsikt mot Sjursnestinden. Siden i overgang mellom sol og skygge byr på flott skikjøring. Vi kom ned der senere på dagen.
En pust i bakken må til.
Utsikt tilbake mot Grøttsundet og fastlandet. Ryggen opp mot Sjursnestinden til høyre i bildet.

Bilder i alt: 56 | Sist oppdatert: 10.03.08 09:04 | Produsert med JAlbum 7.1 & Chameleon | Hjelp